weekend - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu

weekend

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2014 | Duitsland, Hohenwalde

Hallo,

Ik heb zaterdag nog de hele dag mest gereden tot 17:30. Dat moest omdat op dat Veld koolzaad gezaaid moet worden anders, lopen ze achter op de planning. Ook heb ik nog met de gierton de put van de melkstal carrousel leeg gezogen, daar kwamen 6 tonnen uit. Dit moet iedere dag gebeuren omdat er in de koeienstal bijna geen put ruimte is. Ze kunnen niet voor 1 dag mest opslaan in de put. Alle mest wordt meteen naar de biogasinstallatie gepompt waar ook de mestbassins staan. Hier hebben ze speciaal voor gekozen omdat dat goed uit kwam met de biogasinstallatie en ook, omdat het veel goedkoper bouwen is natuurlijk. Hier hoeven ze ook aan minder strenge eisen te voldoen. Op dit bedrijf hebben ze meerdere mestbassins en ook op verschillende plekken, omdat ze ongeveer 2000 hectare grond hebben dus ligt er al gauw grond op 10 km afstand of meer. Dus daarom hebben ze meerdere mestbassins waar ze de stront in de winter dan naar toe rijden met vrachtwagens. En dan wordt het in het voorjaar uitgereden op de dichtst bij zijnde percelen. Zondags heb ik tot 12 uur ook nog water van de melkstal gereden ongeveer 5 tonnen. Daarna ben ik gaan eten en ben ik met Bas Bomers de broer van Peter Bomers rond gaan rijden. Ook heb ik met hem verschillende percelen mais, gras en luzerne bekeken. Daarna zijn we gaan eten in het hotel en ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 7920

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: