maandag en dinsdag - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu maandag en dinsdag - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu

maandag en dinsdag

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2014 | Duitsland, Hohenwalde

Hallo,

Maandag ben ik om 6:30 uur naar het melkveebedrijf gereden om voor de eerste keer mee in de koeienstal te gaan werken van de stage. Ik ben ' s morgens toen ik daaraan kwam meteen met Arnold Derk ( bedrijfsleider) mee gaan lopen. Hij is eerst op kantoor gaan kijken wat er allemaal gebeurd was vorige week, want hij was een week op vakantie geweest. Toen hij daar was kwam er allemaal personeel naar hem toe om te vertellen wat er allemaal gebeurd was in die week. Dus daar was hij wel een tijdje mee bezig. Toen dat allemaal gebeurd was ben ik met hem samen alle verse koeien gaan temperaturen, deze staan in een aparte groep waar alle net afgekalfde vaarzen en koeien staan. Deze stonden al allemaal vast aan het voerhek. Wanneer de koeien boven de 39.5 graden koorts hebben worden ze meteen gespoten. Dit doen ze iedere dag. Daar waren we rond 9 uur mee klaar. Daarna ben ik met hem het jongvee en droge koeien gaan controleren, deze staan op twee verschillende locaties. Daar zijn we ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Daarna zijn we gaan eten en ben ik begonnen met kalver iglo's uit te mesten. Deze hebben ze nu hard nodig want er moeten er deze maand 200 afkalven. Toen ik dat gedaan had heb ik ze schoon gespoten en ontsmet hier was ik rond 3 uur mee klaar. Daarna ben ik met mensen van Hendrix
For Farmers meegelopen, want zij doen hier een proef met enzymen in het voer. De enzymen moeten ervoor gaan zorgen dat de vertering van de mest beter wordt en dat de melkproductie een beetje gaat stijgen. Maar hier geven de koeien al rond de 11000 liter. En toen was de dag weer voorbij. Dinsdag ben ik om 6:30 uur begonnen met de verse koeien te temperaturen en te spuiten, daar was ik tot een uur of 8 mee bezig . Daarna ben ik samen met een van de Duitsers voederstro gaan halen met de loader en tractor. Het voederstro zetten ze wel allemaal binnen in een schuur op een andere locatie. Dit doen ze iedere dinsdag dan halen ze altijd een paar wagens hooi en stro en zetten dat dan in de sleufsilo's zodat de voerman weer de hele week vooruit kan. Toen we daar mee klaar waren heb ik nog wat iglo's uitgemest en schoongespoten en toen was de dag weer voorbij.
Gr Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7915

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: