woensdag en donderdag - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu woensdag en donderdag - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu

woensdag en donderdag

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2014 | Duitsland, Hohenwalde

Hallo,

Gisteren ben ik begonnen met de kalveren te voeren in de iglo's. Dit doen ze met een loader en daar achter zit dan een melktaxi. De kalveren krijgen hier allemaal volle melk. Deze melk komt van een aparte groep koeien zoals hoog cel getal koeien en antibiotica koeien. Deze koeien worden op een bepaalde tijd per dag gemolken. De melk van deze koeien gaat dan door een bestralings ( leaser) machine van GEA. Deze machine bestraalt, lasert dan de melk en haalt dan voor het grootste gedeelte de antibiotica en het cel getal uit de melk waardoor de melk dan goed is voor de kalveren. De kalveren krijgen hier allemaal 3 keer per dag melk. 's Morgens om 6 uur, 's middags om 14:00 en 's avonds om 22:00 uur. De kalveren krijgen dan allemaal 2,5 liter uit een speen emmer. We rijden dan met de loader en melktaxi langs de kalveren en geven ze dan automatisch allemaal 2,5 liter. Ook krijgen de kalveren hier onbeperkt water en mueslie. Daarna ben ik de verse koeien gaan temperaturen en de koeien gespoten die nodig waren vervolgens heb ik de behandelingen in het management programma gezet. Na de middag ben ik mee de klamp stro onder gaan stoppen met plastic tegen de regen. Toen we daar klaar mee waren was het al weer 17:30 uur dus ben ik gaan eten en ben ik 's avonds nog met Arnold een rondje door de stal gelopen, kijken of dat alles goed was en hoe het met het personeel is, dit hebben we tot een uur of 21:00 gedaan en ben vervolgens naar het hotel gereden en heb ik nog even naar huis gebeld en ben ik gaan slapen.

Donderdag

Vandaag ben ik begonnen met het melk geven van de kalveren. Toen ik daar mee klaar was ben ik de groeps iglo's gaan uitmesten en heb ze vervolgens ook schoon gespoten daar ben ik een hele tijd mee bezig geweest. Aan de einde van de middag heb ik de klauwbekapper nog helpen klauwbekappen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 7910

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: