afgelopen week - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg

31 Augustus 2014 | Duitsland, Hohenwalde

Hallo,


Deze week was het niet zo heel druk op het bedrijf want de meeste personeel was weer terug van vakantie en en gras hoefde nog niet gemaaid geworden. Ik heb deze van alles gedaan. Maandag morgen ben ik eerst de verse koeien gaan temperaturen en behandeld. Daarna ben ik met arnold als het vee langs gelopen en gereden ook het jongvee en droge koeien op de andere locaties. Smiddags kwamen ze ertenpulp brengen. Ik moest al die vrachtwagens wegen op de weegbrug zodat ze dadelijk precies kunnen zie hoeveel ton ze gehad hebben. In ertenpulp zit heel veel energie. Daar ben ik heel de middag mee bezig geweest want ik moest de ertenpulp ook met de loader in een kleinere sleufsilo kiepen. Dinsdag ben ik ook de hele dag bezig geweest met het wegen van de vrachtwagens en het lossen ervan. In totaal zijn er zo 20 vrachtwagens geweest. Aan het einde van de middag heb ik met nog een andere aantal knechten de kuil dicht gemaakt. Woensdag heb ik heel de morgen mee melkmonsters genomen van alle 1500 koeien. Dit hebben ze gedaan omdat ze op dit bedrijf last van micro plasma hebben dus willen ze hier iets aan gaan doen. Met de melkmonsters weten ze dadelijk precies welke koeien er last van micro plasma hebben. Smiddags rond twee uur ben ik op de andere locatie de droge koeien en drachtige vaarzen aan gaan strepen zodat we wisten welke er donderdags mee moesten naar de koeien stal. Want die moeten allemaal over 2 weken kalven.donderdags zijn we bijna heel de dag bezig geweest met het verzetten van het jongvee en droge koeien. Ook hebben we al het jongvee ouder dan een jaar en droge koeien door de voetbad gedaan. Dit doen ze iedere week een week met formaline en de andere week met kopersofaat. Aan de einde van de middag heb ik nog wat kalveriglos schoongespoten. Vrijdags ben ik Tim mee gaan helpen met het tochtig spuiten van de koeien en hebben we kapotte stappentellers vervangen en nieuwe stappentellers omgedaan bij de vaarzen. Savonds ben ik David en Tim naar Arnold geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7925

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: