5 maandag alweer - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu 5 maandag alweer - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu

5 maandag alweer

08 September 2014 | Duitsland, Hohenwalde

Het is de 5 de maandag alweer vandaag ben ik om half 7 begonnen met het temperaturen van de droge koeien toen ik daar mee klaar was ben heeft Arnold me weg gebracht want ik moest de loader opgaan halen want iemand hier in de buurt had de loader geleend. Daarna zijn ik en Arnold naar een soort van congres gereden wat ging over de grote melkvee houderij en risico spreiding dit was wel heel interessant om een keer mee temaken en om tehoren hoe het er op zo grote bedrijven aan toe gaat met meer als 5000 of 10000 melkkoeien. Hier zijn we van zo 10:00 uur tot 16:00 geweest alles was er heel goed geregeld. Toen we terug kwamen zijn we meteen langs de luzerne gereden die ze aan het maaien waren. Morgen moet ik zo 100 hectare luzerne gaan opduinen die woensdag gehakselt wordt, want donderdag gaat het alweer regenen en ze moeten de hakselaar klaar gaan maken voor de mais want ze gaan hier volgende week maandag beginnen met mais hakselen