donderdag en vrijdag - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu donderdag en vrijdag - Reisverslag uit Hohenwalde, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu

donderdag en vrijdag

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2014 | Duitsland, Hohenwalde

Hallo allemaal,

Donderdag ben ik Smorgens begonnen met temperaturen en behandelen van de verse koeien. Daarna heb ik nog een paar vrachtwagens gewogen een vrachtwagen kwam soja brengen en de andere diamond v. Ook kwam er nog een vrachtwagen die geladen moest worden met ingekuilde mais. Rond een uur of 10 ben ik met de veearts bij 2 groepen koeien bloed gaan tappen voor BVD en IBR dit moet hier jaarlijks gebeuren bij alle koeien op het bedrijf ouder dan twee jaar. Smiddags ben ik met de gierton pers sappen uit gaan rijden want, deze mestbassin liep bijna over.

Vrijdag ben ik Smorgens meteen weer verder gegaan met pers sappen uit terijden, want uit deze bassin moest zo 600 kuub uit, en van zo bassins hebben ze er hier nog twee van, ook die moesten allemaal leeg voor maandag want dan gaan ze hier beginnen met maishakselen en dan is hier geen tijd meer voor. Ze moeten zo 1000 hectare maishakselen. ze beginnen eerst met de koe mais en daarna beginnen ze aan de biogas mais dat zo 365 hectare is.


  • 19 September 2014 - 13:21

    Aukje Van Dreumel (prinsentuin College):

    Hoi Willem,

    Ik lees dat ze je goed bezig houden daar. Niet TE hard werken hoor, maak ook tijd om leuke dingen te doen! Hoop dat je veel leert daar, maar ze laten je gelukkig wel vanalles doen.

    Veel plezier nog,

    grt Aukje van Dreumel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 2000
Totaal aantal bezoekers 7912

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: