vrijdag - Reisverslag uit Lichtenberg, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu vrijdag - Reisverslag uit Lichtenberg, Duitsland van willemvandersteen - WaarBenJij.nu

vrijdag

Blijf op de hoogte en volg

23 Augustus 2014 | Duitsland, Lichtenberg

Hallo,

Gisteren ben ik meteen met Arnold samen de verse koeien gaan temperaturen. Dit samen omdat hij van het weekend naar Nederland rijd. Dus moet ik dit alleen doen. Hij wilde mij het nog een keer goed uitleggen welke middelen ik moet spuiten en waneer. Ook heeft hij mij een deel van het management programma uitgelegd zodat ik weet welke koeien ik nog verder moet behandelen en hoe ik nieuwe behandeling in de computer zet. Daarna heb ik nog 3 afkalfhokken uitgemest, en er meteen weer nieuwe koeien in gejaagd want er waren al weer een paar koeien aan het kalven op de rooster. Toen de kalveren van de koeien af waren heb ik meteen de koeien gemolken met de minimelker en de biest aan de kalveren gegeven. Ook heb ik de kalveren meteen 4 cc ijzer gespoten dit doen ze hier standaard op het bedrijf en het kalf zijn oornummers in genepen en de navels in gespoten met blauwspray ( ctc spray). Daarna hebben we de kalveren nog even in het afkalfhok laten liggen bij hun moeders. Smiddags ben ik mee de koeien uitgaan sorteren voor verschillende koeien groepen in de stal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7941

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: